22 Şubat 2014 Cumartesi

Kore'ye Kargo Göndermek


~ Kargo Göndermek ~

Benim gibi ilk seferleri olup ve nasıl göndereceklerini bilmeyenler için yardım amaçlı yazıyorum bu yazıyı. Umarım herkes yararlanabilir. ^_^

İlk olarak Ptt'ye ilk gittiğinizde kargonun nereye gideceğini soracaklardır ki Kore dediğinizde alacağınız tepkiye şimdiden hazırlayın kendinizi. :D İlk önce Ptt de çalışan kişinin kargonun Kore'ye gideceğini sindirmesini bekleyiniz. Daha sonra sorular gelecektir ki umarım benim gibi çok cana yakın bir ablaya düşersiniz. Sanki kankaymışız gibi konuşuyordu. Arkadaşınla nerede tanıştın? Nasıl tanıştın? Seni Kore'ye davet ediyor mu veya hiç gittin mi? Ne üzerinden konuşuyorsunuz? Hangi siteden tanıştın? bir çok soru gelecektir. Ama mutlaka şaşıracaklardır. :D

Sonra paketiniz de neler olduğunu soracaklardır ve kontrol edeceklerdir. Markası ve etiketi olmayan ürünleri çıkartıyorlar. Önceden bunu söyleyeyim. Birde göndereceğim bir tane cam bardağı kırılır diye kabul etmeyeceklerdi ki arkadaşımın çok israr ettiğini üzerinde cami resmi olduğunu söyleyince kabul ettiler. Tabi gidip biz de boşananların yerine başka şeyler almak zorunda kaldık. :D

Bundan sonra paketinizin her şeyi ölçüyorlar. Kilosunu, enine boyunu. Ondan sonra para kısmına geçiyor olay. Her şey paranızın artıp azalmasına sağlıyor bunu söyleyeyim önceden. Kilosu eni boyu hangi ülkeye gideceği kaç günde gideceği ve nereden gönderdiğinize bağlı olarak. Benim paketimin kilosu tam 1360 gr tuttu. Para kısmına geçsem mi bilmiyorum ama göndermeden önce fiyatlarını bende merak ediyordum. Sanırım yazacağım. :D Tabi her yerden her yere veya gönderdiğiniz yere göre değişiyor ama bana Kore'ye 1 hafta da göndermeme 106 Tl istediler. 2 hafta için 80 Tl istediler. 22 gün için ise 50 TL istediler. Tabi oradaki çalışan abla 20-25 Tl gönderebileceğim yerler olduğunu söyledi ama bizim acelemiz olduğu için göndermek zorunda kaldık. 

Bu işlerde hallolduktan sonra size bir kağıt imzalatacaklardır ki 18 yaşından büyük olmanız gereklidir. Ve tabi birde bir kağıt doldurmanız gerekli. İşte adres falan filan. Bundan sonrası için pek bir şey kalmadı. Oradaki çalışan bayan paketinizin üzerine adres çıkartıp yapıştırıyor falan filan. Aslında pek de zor değilmiş göndermek. :D Böyle çok tırsmıştım nasıl olacak falan filan diye ama güzel oldu tabi birde ulaşsa. Hee... tabi kargo takip olayını unutmamak gereklidir. Zaten siz gitmeden elinize bir kağıt vereceklerdir İnternet üzerinden kargonuzu takip edebilirsiniz diye. Tabi ben olayı hala çözemedim. :D Giriyorum giriyorum olmuyor. 

Neyse ki kargo olayını da hallettim. Çok mutluyum. Herkes işte tip tip bakıyorlar Kore deyince oraya Kargo mu gidermiş diyenler olmuş. Hatta parasını alıp göndermeyen Ptt bile çıkmış! Ama buradaki Ptt çalışan abla bana çok destek çıktı. Vay vay mektupta yazmış gibisinden destek verici cümleler de bulundu. Birde pen friend olaylarından anlıyor sanırım işte dedi İngilizcen gelişir falan dedi. Destek verdi yani... Öyle. :D  

Umarım herkes yardımcı olabilmişimdir. Kargo göndermeyi gözümde çok büyütmüşüm. Siz de öyle yapmayın sakın! Umuyorum ki herkes benim gibi kolaycana Kargosunu gönderebilir.

Bir Blog Yazımın Daha Sonuna Gelerek; 

Everything! Fighting!

143 yorum:

  1. Ben koredeki arkadasima yiyecek gondermek istiyorum ancak ptt kargo gonderemediklerini soyledi, acaba bu konuda bir bilginiz var mi? Simdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim evlerimin yakınında da bir ptt var. Aynısını onlar da söyledi ama ayrı yeten dediler ki Kore gibi uzak yerlere merkezi bir yerden göndermen gerekli. Yani yaşadığın yerin merkezi bir yerinden gönderebilirsin. Ve tabi başka ptt sormayı unutma ^_^

      Sil
  2. merhaba ben koreye kargo göndermek istiyorum ama adres işini nasıl halledeceğim bilmiyorum bana yardımcı olurmusunuz:))

    YanıtlaSil
  3. Merhaba bende bir paket hazirladim ve gondericm insallah.bununla ilgili bikac sorum var.facebook hesabiniz varmu?

    YanıtlaSil
  4. Ya nasıl koreli arkadaş buldunuz ya da nerden buldunuz? Bulduğunuz kişinin arkadaşı varsa bana da bi güzellik yapın be mümin kardeşler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba ^^ istersen yani hala bulamamışsan sana bir arkadâş bulabilirim benim 4 arkadaşım var hipenpal adında bir site kullanıyorum kolay ve kullanışlı ayrıca türkçe :)

      Sil
    2. Banada bulabilir misin ya ?
      Bulamıyorum arkadaş sana zahmet lütfen

      Sil
    3. Hello pal uygulamasını indir çok güzel bir çok arkadaşım oldu

      Sil
  5. Merhaba bende kargo yolluycam ancak internette ptt kargo bazen gondermiyo falan diyo acaba siz nerden yolladiniz subenizi soylermisiniz cunku bunu mutlaka yollamaliyim

    YanıtlaSil
  6. Ya bende bir kargo göndermek istiyorum ve şu an hazırlıklarını da yapıyorum fakat fiyat konusunda biraz endişeleniyorum bide şu adresi nasıl yazacağız acaba ??
    Benim arkadasim bana gondermis onun ki 2 hafta sonra gelecek ve ben ona aslinda lokum da gondermek istiyorum ama yiyecekler gonderilemiyormus diye duydum ;(
    lütfen yardımcı olabilir misiniz ?
    Gerçekten buna çok ihtiyacim var
    şimdiden herkese çok teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adresi Korece falan yazmana gerek yok. Zaten arkadaşın normal bizim yazdığımız türden adresini göndermiş olmalıdır. Aynısını yazarsan problem olmaz çünkü bende öyle yaptım.
      Yiyecekler gönderirmiyormuş diye bir şey yok.Sadece markalı olması lazım. Yani bir paket içinde, dışında da markası olacak. :)
      Umarım yardımcı olabilmişimdir. :)

      Sil
  7. Acaba gerekli bilgiler nedir söylerseniz çok sevinirim yani kargo yollarken karşıdakinin adı soyadı adresi dışında telefon numarası da gerekli mi ^^ ayrıca çok bilgilendirici bir yazı çok teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok da bilgi istemiyorlar. Şuan elimde gönderdiğim fiş kağıdı var. Sadece adı,sokağı,posta kodu ( telefon numarası da kabul ediyorlar), şehir ve ülkeyi yazacaksın. Bu kadar. Rica ederim. *__*

      Sil
    2. Ben bugun gittim yiyecek gondermek yasak dedi almadi paketimi sinirimden olecegim sizin gonderdiginiz sube nerede istanbuldaysa oraya gidecegim.

      Sil
    3. Öyle bir şey yok. Ne demek göndermemek. Tamam, yiyecek konusunda bende sıkıntı yaşadım. Markalı istediler gittim marketten yine şeyler falan aldım. Ama kesinlikle göndermiyoruz demediler. İstanbul \ Pendik. :)

      Sil
    4. Ptt bu iste hepsi farkli bisey soyluyor ~_~ Tesekkur ederim^^

      Sil
  8. ya bişey sorucam :) bende koreye arkadaşıma kargo göndericem inşallah sen koli şeklinde mi gönderdin çünkü koliler fazla tutuyo galiba internette araştırdım 200-300 tl dıyor. ben koliyle göndermeyi düşünüyorum da

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koli şeklinde gönderdim. :) O fiyat değişiyor. mesela bana - yukarıda anlattım- 1 haftalığına 106 lira dedi .kilosu 1 kilo 360 gr dı. Ama acelen yoksa geç gönderip ucuza da getirebilirsin. Yani tamamen sana bağlı. Yukarıda anlattım zaten. :)) Bu arada 200-300 biraz abartı olmuş gibi. Tabi kocaman bir şey göndermedilerse :D

      Sil
    2. Tamam o zaman icim rahatladi tesekkur ederim ^^

      Sil
  9. merhaba.koreli arkadaşım bana bi çok hediye yollayacağını söyldi.ben de ona gönderirim dedim.geleneksel şeyler istiyo.lokum,pişmaniye,kahve,çay,hazır çorba falan aldım.başka n alabilirim.yardımcı olursanız sevinirim.
    ayrıca göndereceklerimi nasıl paketlemem konusunda da bir öneri istiyorum.cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :D salep, nazar boncuklu takılar alabilirsin ayrıyeten küçük helvalar var. Çerez, Türk bayrağı ile ilgili sticker falan olabilir. Veya direk bayrak al :D Denemedim ama hazır aşureler var. Nasıl yapılacağını anlatırsan yapabilir. :)) Aklıma başka gelmedi. :) Gönderdiklerin paketli olması lazım. Benim gibi çerezi şu buzdolabı poşeti gibi şeylere koyarsan kabul etmiyorlar. Paketli , markaları olması lazım :)

      Sil
    2. merhaba tekrardan.teşekkür ederim.ptt ile mi gönderiyim?

      Sil
    3. Tekrardan merhaba :D Rica ederim :) evet, fiyat olarak çok daha ucuz oluyor :D

      Sil
    4. çok fazla soruyom ama.nassıl bir koliye koyayım hediyeleri?

      Sil
    5. sorulara her zaman açığım :D Nasıl koli derken? Yani küçük bir koli daha ekonomik olur :D

      Sil
    6. ^_^çooook saolll.marketten mi aliyim?yoksa sert kutular satılıyo.hediyelik.onlardan mı?ekonomik olsunda.sence hangisi

      Sil
    7. Benim yaptığım hatalara düşüyorsun :D Geri dön hediyelik kutu fikrinden :D Hediyelik kutular bayağı ağır oluyor yaa. Ben aldım sırf 2 kilo kutunun ağırlığı var zaten. Marketten al :)

      Sil
    8. canım so so so kamsahabnidaaa.çikolta alsam sence erir mi?

      Sil
    9. ben çok çikolata gönderdim. Erimemiştir diye umuyorum. Uçakta ona göre yere koyarlar :D

      Sil
    10. kolimi bantlıyıp mı pttye götüreyim.yoksa bantlamadan mı götüreyim?onlar bantlar mı?içine bakarlar ya

      Sil
    11. orada bantlıyorlar bantlamana gerek yok. aynen içini kontrol ediyorlar :)

      Sil
    12. küçük hediyelik bişey aaldım.kırılmaması için paketlemem gerek.paketi açarlar mı

      Sil
    13. Şöyle bir şey var bende bardak gönderdim gazeteye falan saldım bayağı kırılmasın diye.Açmadılar dediler ki bu ne bardak dedim. tamam dediler zaten yani açma gibi bir durum söz konusu olmadı. :)

      Sil
    14. ayy sanada çok zahmet verdim.dağ kadar soruyla seni uğraştırdım.çok teşekkür ederim.seninle arkadaş olmak isterim.istersen kakao id imi veriyim

      Sil
  10. Bana yardımcı olurmusun? Nasil gondericegimi bilmiyorum .. ne kadar kgdı seninki ve ne kadar tuttu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ptt ile gönderebilirsin :) 1360 gr tutu :) 22 gün için 50 tl ödedim :)

      Sil
  11. Merhaba bir ünlüye nasıl kargo gönderilir tabi Kore'ye yardımcı olursan çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ünlüye koli göndermeyi hiç denemedim. Üzgünüm.. :(

      Sil
  12. koreye hediye gönderecem.pttye poşetle götürsem onlar kutuya koyar mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim gittiğim yerde öyle bir şey yoktu ama duyduğuma göre para karşılığı koli veren pttler varmış :)

      Sil
    2. koymazlar ama bulunduğun ilde merkez subeye gidersen orda koli zaten bulunuyor pars vermeden gönderiyorum ills para isteniyorsa zaten 20 kurus 30 kurustur bişey degil yani.bide koli agirligi hesaplarken kutu agiriligi 150 gr onu da hesap edin^

      Sil
  13. Ya lütfen ünlüye hediye gönderenler olmuş bende Sevdiğim ünlüye yollamak istiyorum ama nasıl adres filan anlatırmısın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adress hangi ünlüye göndereceksen onun şirketinde yazar

      Sil
  14. Neler gonderdiniz ? Birde koreli arkadaşlarla nazil bu kadar samimi oluyorsunuz neler konusuyorsunuz ? Kakaotalk hesabiniz varsa konuşmak isterim bu konuda?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir çok şey var. Mesela; Pişmaniye , çerez, hazır çorba vs olabilir. Koreli arkadaşlarla başta tanışma muhabbeti oluyor nerelisiniz vs. Onlar kendilerini tanıtıyor sen kendini tanıtıyorsun. Geçen yıl bir Koreli arkadaşım ile her gün konuştuğumu hatırlıyorum. Günlük olayları anlatmalısın. :D Onlar da sana anlatır. :D Hesabım var ama telefonum bozuldu servise verdim. Bir süre yok yani. :)

      Sil
  15. Peki yanlis anlamazsaniz kapalimisiniz? Ve nerdekarkadas olabilirim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değilim. Hi! Penpal! diye site var. Oradan bulabilirsin. :)

      Sil
  16. Merhaba ben de bu hafta koreye kargo yollayacagimm insallah. Ama bi sey takildi aklima. Simddi bn buyuk bi marketten lokum sekersucugu karşılıkisik yaptirtim kutuya paketlettirdim ve strecledi. Ona bi sey derler mi . Bi de ptt kargo kargo yu evde kimse olmayinca geri getiriyormus dogru mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur mu o konu da emin değilim. Bizde marka falan olması lazım demişti bende buzdolabı poşetine koymuştum kabul etmemişlerdi. Gerçi ptt'den pttye değişiyor. Malesef doğru. O da bende oldu :D Evde yoktuk geri gitmiş ama belli süre aralığı var o süre aralığında geri almaya gidersen veriyorlar.

      Sil
  17. Aileniz arkadaşlık sitelerine nasil tepki veriyor ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl tepki verebilir ki? bir kere ailecek Kore fanı olduğumuz için ( baba hariç ) annemiz arkamızda olduğu için karışan yok. Yani kötü bir tepki aldığımız yok.

      Sil
  18. Öncelikle bilgilendirme yazınız için çok teşekkür ederim ^^
    Aklıma takılan bir çok soru var. Öncelikle gönderdiğimiz hediyeleri bir koliye koyacağız diyelim. O kolinin üstünde marka olması sorun olur mu?
    Birde adres konusunda çok tereddüt ediyorum. Bana latin alfabesi ile yazdı fakat o adresin daire, aparman numarasını söylemedi. Bunu söylediğimde dediği tek şey 30450 oldu. Yani onların daire ve apartman numaraları yok mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolinin üzerinde marka olması sorun olmaz. Sanırım yok. Çünkü bende gönderirken adresi daire veya no falan diye vermedi. Senin dediğin gibi 30450 olarak yazılıyor. Böyle yazıp göndersende sorun olmaz.

      Sil
    2. Cevap için çok teşekkür ederim. Kayıtlı posta olayıyla mı gönderdiniz?

      Sil
    3. Kayıtlı postadan kastın ne ??

      Sil
    4. Özür dilerim Kayıtlı küçük paket olacak.

      Sil
    5. Yok, hayır. Direk normal kargo olarak gönderdim. :)

      Sil
  19. ilk olarak bilgiler için teşekkür ederim ve bir soru sormak istiyorum . koreli bir arkadaşım var ve yaklaşık 2 ay önce birbirimize kargo göndereceğimiz konusnda anlaştık.adresi bende var fakat soyadını sormayı unuttum ve o sınavları dolayısıyla 3 aylığına ona ulaşabileceğim tüm sosyal medyaları sildi. lakin benim göndermem gereken kargo çok acil. soyadı konusunda sence ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konu hakkında yapabileceğimiz hiçbir şey yok, maalesef.

      Sil
  20. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  21. Bende 22 yaşlarında ki bir unniye göndereceğim. Nasıl yapacağımı bilmiyordum. Çok teşekkürler. Bu arada ben de Türk' lere ait atıştırmalık atacaktım. Kahve kuru üzüm falan. :D Ve de istediği bir şey varsa onu. Tabi takı falanda unutmayacağım. Umarım sever. O da bana atacak böyle bir şeyler işte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel :) Korelilerle alışveriş güzeldir. :)

      Sil
  22. yazını çok beğendim bende koreli bi arkadaşıma hediyeler,atıştırmalıklar vs birşeyler göndermek istiyorum fakat bana adresini doğru verip vermeyeceği konusunda biraz/aşırı tedirginim sizce ne yapmalıyım acil yardım gerek lütfen!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun için maalesef yapılacak bir şey yok. Ya güvenip göndereceksin ya da göndermeyeceksin. Güven meselesi :))

      Sil
  23. Adresinizi türkçemi ingilizcemi yazdınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendi adresimi Türkçe yazdım :)

      Sil
    2. O da size gönderirken sizin adresinizi türkçe yazdı değilmi?:))

      Sil
    3. Doğal olarak, bende ona Türkçe verdim. :)))

      Sil
  24. Oncelikle cok guzel yazmisiniz , bende koreli arkadasima kargoyla hediyeler gondermek istiyoruim yasım 16 yanimda 18 yasinda birini gotursem olur mu? Veya 18 yasinda olmak sart mi? Vee mektup yazmayidsa dusunuyorum mektubuda acip bakarlar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim :) 18 yaşında biri gerekli imza için :) mektubu açıp bakmıyorlar :)

      Sil
  25. bende koreli arkadaş istiyoruum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. InterPals Penpals diye bir site var oradan arkadaş edinebilirsin :)

      Sil
  26. 20-25 tlye gonderilebilen yerler nereler mesela??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu konu hakkında bir bilgim yok malesef. Bana sadece yol tarif etmişlerdi oradan gönderebilirsiniz diye ama oranın neresi olduğunu bilmiyorum. yardımcı olamayacağım maalesef.

      Sil
  27. bende geçen yaz kore ye kargo göndermiştim yaklaşık 1 kg falandı PTT den göndermiştim kiloya göre fiyat değişiyor benim 76 tl tutmuştu tabii bir o kadar da alşıveriş yapmıştım 150 yi buldu masrafım :). ama ilk koreli arkadaşım gönderdiği için kargoyu bende bol keseden gönderdim.O genelde abur-cubur kahve ve ramen göndermişti tabii eğer müslümansanız ürünlerin içeriğine dikkat etmesini söylemelisiniz bu yüzden içeriğinde domuz yağı vs. ürünlerin olmamasına bakarak göndermişti arkadaşım. bende ona türk kahvesi cezve fincan türk abur-cuburlarından, bere örmüştüm onu göndermiştim.Göndermek istediğiniz kargoyu ölçüp PTT nin sitesinde kg a göre fiyat çıkaran bir bölüm var ona göre ayarlayabilirsiniz ben öyle yapmıştım.

    YanıtlaSil
  28. Ben sadece kore ye sevdigim bir ünlüye mektuo yollayacagim sadece mektup acaba kac lirs tutar :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir defasında bende Canadaya mektup göndermiştim ama o kadar tutmuyor 1-2 tl tutmuştu tam hatırlamıyorum ama pahalı değil. Koreye ne kadar olur bilmiyorum.

      Sil
  29. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  30. Canim ben dun sevgilime paket göndermek için gittim iki gün önce yazini okumuştum paketlenmiş abur cuburlar aklina ne gelirse.. Ptt kabul etmedi hic bir şekilde . sadece kiyafetler diyo ne yapmam lazim . teşekkürler ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abur cubur kabul etmedi mi ??? çok saçma bence ilk defa duydum kabul edilmediğini... başka yere git bence.

      Sil
  31. Koreden arkadaşım bana koli göndermek istiyor fakat koliyi ben alınca fazla para ödememden kormuyormuş bana öyle söyledi bunu nasıl çözeriz lütfen yardımcı olun bize

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nasıl yani? kolinin parasını ödemeden mi gönderecek?

      Sil
    2. Iki koli göndermeyi düşünüyor ama bende fazla masraf yapmayı düşünmüyorum.......(onun aliesi yok) hem çalışıp hemde okuyor o yüzden bir koliyi ben karşılayabileceğimi söyledim o da benim fazla ödememden korkuyor

      Sil
    3. Bide ben ona ne gönderebilirim acaba bu konuda da yardımcı olurmusunuz lütfen ....

      Sil
    4. Ben para ödemediğim için hiçbir fikrim yokkk. Neler hahzırladığını bilmiyorum ama , Türk kahvesi, çerez, pişmaniye, lokum, Türk bayrağı olabilir, Geleneksel eşyalar da olabilir bazıları eşarp tarzı şeyler gönderiyor veya nazar boncuklu eşyalar vs.

      Sil
  32. yardımlarınız için çok teşekkür ederim
    :) :)

    YanıtlaSil
  33. Merhaba ben de koreye paket yollayacağım zeytin ve domates konserve ve cam kavanoz var bunlar bozulur mu? Kırılmadan nasıl gönderirim bana acil yardım eder misiniz? Bir arkadaşım basinctan bile kırılır dedi acil yardım eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba.bozulmaz gibi geliyor çünkü herkes o kadar şey gönderiyor kimseninkine bir şey olmuyorsa olmaz gibi geliyor. bende çam bardak göndelirken gazeteye sarmıştım iyice dışını kaplarsan kırılmaz. en azından benimkilerde bir sorun olmadı.

      Sil
    2. Ben de ilk defa yollayacağım için biraz tereddüt ettim kırılırsa diye o yüzden cam olursa balonlu naylonla sarmayı düşünüyorum belki 2 hafta civarında gonderirsem ve beklerse kötü olur mu diye, İnshaallah olmaz, peki koliyi nasıl hazirlanaliyim sizce yardımcı olur musunuz? Ben kutuya koyup onu koli yapmak istiyorum içindekileri iyice sarmak istiyorum ama ptt de açarlar değil mi? Koli hazırlama konusunda bana yardımcı olursanız sevinirim acemiyim de :)

      Sil
    3. Koliyi kontrol ediyorlar ama ne kadar sarıcaksın bantlayacak falan mısın ki ? ben bir tek bardakta böyle bir şey yaşadığım için o kadar da üzerinde durmadılar içinde ne olduğunu söylersen problem çıkmaz herhalde. Her şeyi kaplamayı düşünüyor musun ki ? her şeyi kaplamazsan sorun olmaz herhalde bakarlar tamam derler diye düşünüyorum. Gerçi kesin bir şey söylemekte olmaz Ptt'den pttye değişiyor gerçekten.

      Sil
  34. Ben oraya kavanoz konserve yollasam sorun olur mu diye sormuştum olmaz ama kırılabilir dediler, sadece cam şişe olursa patlayan naylonla sarmayı düşünüyorum diğerlerini sarmaya gerek duymuyorum :)
    Haklısın çok teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
  35. Çok soru sordun biliyorum ama ben onun adresini Korece mi ingilizce mi türkçe mi yazmalıyım? Oraya ulaşması sorun olmaması için, kusura bakmayın emin olamadığım çok şey var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek tabiki de sorabilirsin :) Arkadaşın nasıl verdi ki adresi? Bana arkadaşım nasıl yazdıysa öyle yazdım :)

      Sil
    2. Bana daha adres vermedi ama o da ilk defa yollayacak pek bilgisi yok yanlışlık olmasın diye size sordum arkadaşınız nasıl vermişti? Ben Korece verirse sonuçta koreye gidecek diye düşünüyorum ama belli olmaz :)

      Sil
    3. Korece verdi ama şöyle korece harflerle değil bizim alfebemiz ile ama korece. Nasıl anlatsam mesela şöyle : Gangnam / Seoul falan o tarz yani.

      Sil
  36. Ne yaparım diye düşünürken çok yardımcı oldunuz çok teşekkür ederim ^^

    YanıtlaSil
  37. Arkadasım ingilizceyi pek iyi bilmiyor, bu yuzden adresi sadece korece yazabilecegini soyluyor..Ne yapmaliyim..?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kore harfleri ile mi ? o zaman sen nasıl yazacaksın ki ? yazabilirim dersen öyle deneee

      Sil
    2. O arkadasina ingilizce ceviriyi yaptirdi, yani artik elimde ingilizce adresi var..Cevap icin tesekkurler :3

      Sil
    3. Rica ederim :) Fighting!!! :)

      Sil
  38. Merhaba bana Kakao talk Id ni verir misin sana soracaklarım var tabi eğer istersen ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. kakao talk kapattım. kullanmıyorum. başka hesaplardan olabilir ?

      Sil
  39. Facebook un var mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var. Tekrar istek gönderir misin ?

      Sil
    2. Gönderdim...

      Sil
    3. Lütfen artık konuşalım faceden istekte gönderdim mesajda attım...

      Sil
    4. sen bana istek göndermişsin ama ben dikkat etmedim tanımıyorum diye kabul etmedim. Bir daha istek gönder dedim ama göndermemişsin. Facebooktan istek gönderirsen konuşuruzç

      Sil
    5. Ben tekrar gönderdim ama sana gelmedi galiba sen hangisisin bilmiyorum sen beni ekle gökçe koç

      Sil
  40. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  41. Merhaba! Koreli bir arkadaşım var. Ona mektup göndereceğim ama onun bana verdiği adresi aynı şekilde yazsam ulaşır mı? Biraz garip geldi de bana adres :)) ve bana adresi korecenin okunuş şekliyle yazdı yani saranghae gibi ne yapmalıyım. Ne önerirsiniz? Teşekkürler

    YanıtlaSil
  42. Merhaba! Koreli bir arkadaşım var. Ona mektup göndereceğim ama onun bana verdiği adresi aynı şekilde yazsam ulaşır mı? Biraz garip geldi de bana adres :)) ve bana adresi korecenin okunuş şekliyle yazdı yani saranghae gibi ne yapmalıyım. Ne önerirsiniz? Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten öyle yazman gerekli Korece nasıl yazacaksın ki. :) Verdiği gibi aynen yaz adresi :)

      Sil
  43. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  44. Ben saat gondermek istiyorum .kol saati. Onu alirlarmi ?? Ama ustunde etiket falan yok yani cok onceden almistim ama kimseye vermek nasip olmadi ..kullanmadim da hic .. ona gondermek istiyorum. alirlar mi ?

    YanıtlaSil
  45. Eğer fiyat fazla geldiyse ilk önce küçük hediyelerle de başlayabilirsiniz göndermesi fiyat açısından daha kolay oluyor ve koreden bazı arkadaşlarımız çekinebiliyor fazla hediye kabul etmek istemiyorlar. Çünkü karşılığını göndermek onlara da zor gelebiliyor. O halde kolay gelsin şimdiden herkese :)

    YanıtlaSil
  46. Gümrük parası diye ayrı bir para ödemedim. Hepsi içinde sanırım :) Koreden gelen kutuyu teslim alırken eğer karşı taraf ödediyse vermezsin. Arkadaşına sorabilirsin :)

    YanıtlaSil
  47. Doğruyu söylemek gerekirse üstünden uzun bir süre geçti pek hatırlamıyorum ama 1 hafta falandı sanırım :) Emin değilim :)

    YanıtlaSil
  48. Birsey soracagim cok onemli lutfen yardim edin,baanada arkadasim gonderecek koreden,ama nasil yapacagini bilmiyor, gumruk sorun olur gbi bisey dedi, ordan turkiyeye nasil gonderiyorlar size gelenler nasil gumruge takilmadan halletmisler nerden hamgi firmayla gondermisler yardimci olursan cokk sevinirimmm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef arkadaşım ile bunları hiç konuşmadık direk gönderdi o. Bu yüzden yardımcı olamayacağım.

      Sil
  49. peki tesekkur ederm yınede :( :)

    YanıtlaSil
  50. Bende koreli arkadasima turkiyeden hediyeler gondermek istiyorum bana kendi adresini verdi..ama ben gonderirken ptt ye kendi adresimi vermek istemiyorum..cunku bunu ailemden gizli yapiyorum..koreli arkadasima hediye gondermek icin ptt ye kendi adresimi vermesem bi sorun cikar mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evinin tam adresini vermene gerek benim ailemin haberi olmasina ragmen bir tek mahalleyi yazdim

      Sil
  51. Ben koreli gruba göndermek istiyorum adresi nasıl bulurum

    YanıtlaSil
  52. Merhaba, ben de koreli bir arkadasima bir kargo gondermek istiyorum. Fakat arkadasimin adresini nereye yazicagim konusunda endiseliyim. Ayrica ptt den gondermek zorundamiyiz ? Cunku bir kac yil once bir sokak ilerideki bir eve bir mektup gondermistim o bile gelmemisti. Baska bir subeden gonderemezmiyiz ?

    YanıtlaSil
  53. Arkadaş nereden buluyorsun?
    Ve İngilizce mi konuşuyorsunuz?

    YanıtlaSil
  54. Selam!
    Ben koreli arkadasima Nane gondericem 3 paket.. fakat ailrm izin vermiyor. Arkadasimin ailesi imzalasa olur mu?. Fiyat ne kadar olur sizce?

    YanıtlaSil
  55. Merhaba ben böyle samimi koreli arkadaş edinmek istiyorum nasıl edinebilirim ? ( bu arada instegram ve ya face adresini verirmisin eklesem seni ordan sorsam?)

    YanıtlaSil
  56. Merhaba Koreli bir arkdsm bana kargoyla hediye yollayacagini söyledi ve bende ona yollayacağım anlastik fakat o bana paket gönderdiğinde parayı bnmi ödeyeceğim yoksa o ordami ödeyecek?

    YanıtlaSil
  57. Bende BTS e mektup göndermek istiyorum ne yapabilirim lütfen herşeyi inceden ayrıntısına kadar açıklarmısınız (13yaş)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende BTS e mektup yollicam bende nasil gonderecegimi ariyorum (13yas):)))

      Sil
  58. Hi!Penpal diye bir siteden Koreli arkadaş bulabilirsiniz yazmışsınız peki bu site güvenilir mi?

    YanıtlaSil
  59. Hi!Penpal sitesi hakkında daha çok bilgi verir misin? Mesela nasıl kullanılıyor? Ya da dil sıkıntısı yaşanıyor mu?

    YanıtlaSil
  60. Meeff 'den koreli arkadaşlar edinebilirsinizz

    YanıtlaSil
  61. Koreli arkdaşım bugün bana birbirmize kargo göndermeyi teklif etti Bende kabul ettim . Ama nasıl göndereceğim hakkında en ufacık fıkır yok . Pandemi sürecinde göndermek nasil olacak bilmiyorim bilen biri varsa acil yanıt versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, kargoyu gönderdin mi? Ben de kargo göndereceğim ve nasıl olacak bilmiyorum. Gönderdiysen yardımcı olabilir misin?

      Sil
  62. Binance komisyon oranları için tıklayın: binance komisyon oranları

    YanıtlaSil